מה יקר יותר, טבעת אירוסין זהב לבן או טבעת אירוסין זהב צהוב? ומה המשמעות של קראט בזהב? כשזה נוגע לבחירת טבעת אירוסין, יש המון שאלות שעולות שמצריכות קצת מחקר ובדיקה. אתם תגלו שיש המון עיצובים שונים, המון צבעים שונים וחיתוכי יהלום שונים. אז אם אתם מבולבלים, אל דאגה, הגעתם למקום הנכון. אני פה כדי לעשות לכם קצת סדר. בכתבה הבאה אספר לכם קצת על סוגי זהב, איך מייצרים אותם ומה המשמעות שלהם.

טבעות אירוסין מזהב – איך יוצרים זהב בצבעים שונים

זהב טהור, המכונה גם זהב 24 קראט, הינו חומר רך וגמיש למדי, שאינו קשיח מספיק על מנת לייצור ממנו תכשיטים. כדי להגביר את רמת הקשיחות ולאפשר את יצירת הטבעת, יוצרים סגסוגת זהב שהיא למעשה שילוב של זהב עם מתכות אחרות כגון כסף, אבץ, פלטינה, ניקל ועוד. בחירת המתכות שאותן משלבים עם הזהב היא שמשפיעה על הצבע של התכשיט. כך ניתן למשל לייצר זהב בגווני כסף, אדום, ואפילו כחול או ירוק.

טבעות אירוסין זהב לבן עשויות מסגסוגת של זהב צהוב בשילוב מתכות כמו אבץ, כסף, פלדיום, ומתכות בהירות נוספות אשר מעניקים לטבעת את המראה הלבן הבהיר. טבעות אירוסין מזהב צהוב מקבלות את צבען על ידי ערבוב הזהב עם מתכות שצבען בגוון הצהוב של הזהב, כגון ניקל או פלטינה. זהב ורוד, המכונה לעיתים גם זהב אדום, לרוב כולל שילוב של זהב טהור עם מתכת כמו נחושת.

סוגי זהב – 14K או 18K

למרות הנטייה של רבים לחשוב כי קראט בהקשר של זהב נוגע למשקלו של הזהב, דרגת הקראט של זהב מתייחסת למידת הטוהר של הזהב. כלומר, כמות המתכות האחרות שמעורבבות יחד עם הזהב, הסגסוגת, היא שקובעת את דרגת הקראט. זהב טהור מדורג כ-24 קראט, וככל שיש פחות זהב, כך פוחת הקראט. טבעת 18K היא בעצם טבעת המכילה 75% זהב טהור ו25% מתכות אחרות. טבעות עשויות 14K לעומת זאת, מכילות רק 58% זהב טהור. כיוון שטבעת 14K מכילה יותר מתכות קשיחות ופחות זהב, היא מעט יותר עמידה יותר לנזקי הסביבה. צבע הטבעת, בין אם מדובר על זהב צהוב, זהב לבן או זהב אדום, אינו משפיע על הקראט, וגם טבעות 14K וגם טבעות 18K יכולות להיות בכל אחת מהצבעים הללו.

צפו בטבעת אירוסין טיפה

טבעת זהב לבן או זהב צהוב – מה יקר יותר?

ישנם אנשים שסוברים כי רק זהב צהוב הוא זהב “אמיתי” ולכן יקר יותר. לעומת זאת, אחרים בטוחים שזהב לבן הוא דווקא זה שיקר יותר. בפועל חשוב להבין שצבע טבעת האירוסין אינו מה שקובע את מחיר הטבעת, ובחירת צבע הזהב היא עניין אסתטי בלבד, שתלוי רק בהעדפותיה האישיות של עונדת הטבעת. מה שכן משפיע על מחיר טבעת האירוסין זה הסגסוגת, כלומר המתכות ששולבו יחד עם הזהב, וכן משקל הזהב. ככל שטבעת מכילה יותר זהב ופחות מתכות אחרות, כך מחירה עולה.

צפו בקטלוג צמידי טניס

בשורה התחתונה – איך לבחור טבעת אירוסין?

הבחירה בצבע טבעת האירוסין צריכה להיות תלויה לגמרי במה שאת אוהבת ומה שלדעתך מתאים יותר לעור שלך ולשאר התכשיטים שלך. המלצתי האישית היא לבוא ולמדוד כמה טבעות, גם כאלה עשויות זהב לבן וגם כאלה עשויות זהב צהוב, ואז לגלות למה את יותר מתחברת.

בכל מקרה, אני פה ואשמח לייעץ בכל עת. אני犀利士
מזמינה אותך לפגישה אישית כדי שיחד נמצא את טבעת האירוסין המושלמת בשבילך (או בת זוגתך כמובן!).

לצפייה בקטלוג טבעות אירוסין >>

לצפייה בקטלוג טבעות אירוסין מעוצבות>>