היהלומנית רונית זילברשטיין מלווה את לקוחותיה כל הדרך לעיצוב התכשיט המושלם. אז איך בוחרים טבעת אירוסין ולמה נשים כל כך אוהבות יהלומים?

יהלומים הם חבריה הטובים ביותר של האישה, אמרה פעם מרלין מונרו, וצדקה. אין כמו להתחדש בתכשיט חדש ומיוחד, לציון דרך מכונן – אירוסין, לידת תינוק ואפילו גירושים. יהלומנים מתוארים תמיד כאנשי העולם הגדול, כאלה שנהנים מהחיים הטובים ועובדים צמוד צמוד לעשירי העולם הגדולים. האמנם?

רונית זילברשטיין, יהלומנית פרטית ובעלת חברה הממוקמת בבורסה ליהלומים, חושפת מציאות שונה – “אני לא מרבה לנסוע לחו”ל. להיפך, החופשות שלי ספורות. אני מעדיפה להישאר בארץ, להיות בקשר עם הלקוחות שלי. אפילו כשאני יוצאת מהמשרד אני עושה ‘עקוב אחרי’ בטלפון”.

זילברשטיין מתגוררת בהרצליה ואם לשלושה ילדים בוגרים. היא יהלומנית פרטית שמלווה את לקוחותיה כל הדרך מבחירת היהלום ועד עיצוב התכשיט המושלם עבורם. במסגרת העבודה נרקמים בינה ובין הלקוחות קשרים הדוקים וחמים. “אני מאמינה בקשרים ארוכים. הלקוחות שלי מכניסים אותי לחייהם, אני מכירה את המשפחה שלהם, את המכרים שלהם ונרקמת מערכת יחסים שהיא מעבר לקנייה ומכירה”.

על מכירה והתאמת היהלום אמונה זילברשטיין. זהו תהליך מבחירת היהלום לבחירת התכשיט, המעוצב על ידי תכשיטנים שנבחרו בקפידה. אצל זילברשטיין לא תמצאו תכשיטים מוחבאים בכספת, “זה נוגד את כל התפישה הצרכנית שלי. מבחינתי תכשיטי יהלומים צריכים להיראות וצריך להתאים אותם לענידה יום-יומית, הם מסמלים משהו”.

איך בוחרים טבעת אירוסין?

גברים רבים חוששים מהסיכוי שבת זוגם לא תאהב את הטבעת שהם בוחרים, “בדרך כלל הם מגיעים עם חברה טובה או אחות, ולפעמים אפילו עם החמות. בתהליך התאמת טבעת אירוסין אני מתסכלת על תמונה של הבחורה, וגם על הגבר. הרבה פעמים בני הזוג דומים, ולפי ההתנהלות שלו אני יכולה להבין מה האופי של הבחורה”.

פעמים רבות מסמל היהלום חלום ישן, ציון דרך או זיכרון. “זכור לי במיוחד יהלום שעוצב כעגיל עבור גבר שהיה חולה מאוד. הוא נפטר זמן קצר לאחר מכן, ובתו הגיעה וביקשה לייצר עגיל תואם לזה של אביה. מאז היא עונדת את שניהם כמזכרת”.

אל עולם היהלומנות הגיעה זילברשטיין בזכות בן זוגה. “משפחתו היא מוותיקי הבורסה ליהלומים. דור שלישי. לפני שבע שנים החלטתי להיכנס בעצמי לעסק. למדתי אותו, השתלמתי ולאחר מסע חניכה מפרך בחברת האם, הקמתי את החברה שלי, שמתמחה בהתאמה אישית”.

מה חשוב לדעת על תכשיט יהלום לפני הרכישה, על מנת להבטיח שאנחנו קונים מוצר מקורי ואיכותי?

“בניגוד לזמנים עברו, שאז היה צריך להסתמך על שמועות ‘פה לאוזן’, היום לכל דבר יש תיעוד. יהלומים מגיעים עם תעודה גמולוגית ממכון חיצוני ומוכר. בבדיקה מוודאים שמלאכת הליטוש והעיבוד של היהלום היא מקצועית. הרבה פעמים יהלומים עוברים תהליכים כימיים שונים שפוגמים באיכות שלהם”.

עולם היהלומנות נחשב לעולם גברי עתיר יצרים והשיגים, דמותה העדינה והמטופחת של זילברשטיין נראית חריגה בנוף, “עד שלא שאלו אותי ‘איך את מסתדרת במקצוע גברי?’ בכלל לא עלה בדעתי שיש דבר כזה מקצועות נשיים או גבריים. מבחינתי כל אחד יוצק את אישיותו למקצוע. אני מתייחסת למקצוע שלי כאל מפגש והיכרות עם אנשים, אני מייעצת להם ותורמת להם מהידע שלי וזה יותר חשוב לי מרווח כספי או מכל דבר כזה. במקצוע שרוב העוסקים בו הם גברים, זאת הייחודיות שלי”.

יהלומים היו מאז ומתמיד פריט נחשק ויקר, שהפך ברבות השנים לסמל סטטוס. הם אופנתיים תמיד, מתאימים לכל אירוע והם נשארים לנצח, מהסיבה הזו הפכו לחלק בלתי נפרד מטבעות האירוסין, אבל לא רק, “אנשים קונים תכשיטי יהלום לציון אירוע מיוחד – לידת ילד, סיום תואר אפילו נשים שהתגרשו ורוצות לחגוג את עצמאותן הכלכלית מגיעות אליי. יש משהו בנצחיות של היהלום שהופכת את התכשיט למשהו סמלי”.

פעם היו נחשבים היהלומים לפריט בלתי מושג שרק העשירים ביותר יכולים להשיג, גם כיום יהלומים הם לא מתנה שקונים כבדרך אגב, אבל ההיצע הרחב והשפע הביאו לכך שכמעט כל אחת יכולה להתחדש בתכשיט יהלום שישאר איתה תמיד, אחרי הכל, כאלה הם החברים הכי טובים.

רוצה להפגש עם רונית ולהתחיל בדרך לרכישת טבעת אירוסין לבחירת ליבך? צור קשר 

רונית זילברשטיין, יהלומנית פרטית, בנין נועם רח’ תובל 23 הבורסה ליהלומים ר”ג. טלפון: 03-6294545, 054-4253564, פקס: 03-6294646