אני תמיד מדמיינת מה אני כלקוחה, הייתי רוצה להבין לפני בחירת תכשיט יהלומים ובהתאם לכך קשובה ללקוח שמולי…”.

רונית זילברשטיין היא יהלומנית פרטית. מה זה בדיוק? מדובר בשיטת עבודה המתאימה את עצמה ללקוח הפרטי תוך שימת דגש ורצון שכל אחת ואחד יוכלו לרכוש תכשיט יהלום בהתאם לתקציב יעד אישי ורציונלי ובהתאם לטעמו ולאורחות חייו. “היהלומנות הפרטית”, היא אומרת, “פותחת עולם חדש ומרתק ובמסגרתו נחשף הלקוח לרזי עולם היהלומים שעד היום היה מסתורי ומובן רק לעוסקים בו”. העסק של רונית קיים כ 10- שנים בבורסת היהלומים ברמת גן. היא בת 50 ואם ל 3- ילדים.

מתי ואיך החלטת להקים עסק עצמאי?
“לפני כעשור, כשמלאו לי 40 , אחרי ששלושת ילדי בגרו והפכו לעצמאיים יותר, התפניתי ממשרת נהגת חוגים ומצאתי סוף-סוף זמן לעצמי ובחרתי להתמקד בתחום הזה – יהלומנות פרטית. עם זאת, אני לא מוותרת על ארוחת ערב משפחתית. זילברשטיין מספרת שהאתגר המשמעותי שהציבה לעצמה נולד למעשה עם הקמת העסק: “החלטתי שכל לקוח יצא ממפגש איתי שבע רצון ויהפוך להיות שגריר של עבודתי. לימים אכן קיבלתי פידבקים חיוביים ומתגמלים מכל אותם לקוחות שחזרו לרכוש אצלי תכשיט נוסף לציון אירוע אישי משמח. רבים מהם גם מביאים חברים או בני משפחה ואני מכנה אותם בבדיחות ‘תלמידים מצטיינים שלי’, שכן הם מפגינים בקיאות, ממליצים ונותנים הערות מקצועיות. ממש תענוג. אחרי תהליך בחירת היהלום, כשכל אחד נושא מספר ותעודת זהות ייחודית, הוא משובץ בתכשיט בהתאמה אישית מתוך מגוון גדול של שרשראות, צמידי יהלומים, עגילים וטבעות יהלומים“.

צפו בטבעת אירוסין טיפה

מה הופך את השירות שאת נותנת ליוצא דופן?
“אני תמיד שמה את עצמי בנעליו של האדם שעומד מולי ומדמיינת מה אני כלקוחה הייתי רוצה להבין, לראות ועד כמה חשוב לי, יותר או פחות, כל אחד מארבעת הפרמטרים של היהלום: משקל היהלום, גודלו, צבעו, רמת הניקיון שלו. אולי רק המחיר הוא העניין העיקרי, ואם כך אני חושבת על מה כן הייתי מוכנה להתפשר. כל לקוח מצדיק צורת חשיבה שונה ופתוחה. אין שיטה שמתאימה באופן גורף לכל
האנשים, ואני משתדלת להתאים את צורת החשיבה למי שיושב שמולי. אין צודק או לא צודק ואין אגו. הכל נכון והכל אפשרי”.

צפו בקטלוג טבעות אירוסין

על מה את לא מתפשרת?
“אני לא מתפשרת על אווירת עבודה והליך נעים וסימפטי. חשוב לי מאוד לעבוד בנינוחות ובאנרגיה חיובית וליצור קשר ישיר אישי ומהנה עם הלקוח. אין כמו כימיה אישית ואין בלעדיה”.

העצה הכי טובה שנתנו לך ואת רוצה להעביר הלאה?
“תמיד לפעול מתוך אמונה ושלמות ולהיות אמיתית וכנה”

לצפייה בכתבה – סטייליסט, עיתון לאישה