בואו להכיר את רונית זילברשטיין:

יהלומנות פרטית הינה שיטת עבודה המתאימה את עצמה ללקוח הפרטי תוך שימת דגש ורצון שכל אחד ואחד יוכל לרכוש תכשיט יהלום בהתאם לתקציב יעד אישי ורציונלי ובהתאם לטעמו ואורחות חיו.

המשרד קיים 7 שנים בבורסת היהלומים ברמת גן.

אם ל 3 ילדים וחוגגת בימים אלו גיל 50.

איך הגעת לתחום הזה דווקא?
הגעתי לתחום דיי במקרה בעקבות בן זוגי בפרק ב של חיי , לאחר שנים של עשייה בתחומים של יופי, אופנה ונשיות בארץ ובעולם.

איך לדעתך באות היכולות שלך לידי ביטוי דווקא בתחום הזה? מרגישה ממומשת?
תחום היהלומנות הינו תחום שמאוד קורץ ומסקרן אנשים רבים גם בשל ההילה שקיימת סביב המקצוע הזה וגם בשל חוסר הנגישות והקושי ברכישת יהלומים באופן שוטף להבדיל מתחומים אחרים בחיינו שנגישים וממומשים באופן ספונטאני.

לאור העובדה שלא נולדתי לתוך העולם הזה אלא הוצנחתי מבחוץ ,יש לי את הרצון וההבנה ללקוח שבא מבחוץ ורוצה להגשים לאהובתו את החלום לרכוש יהלום. אותו חלום שהיה גם לי, כאישה צעירה. כשלקוח מגיע אליי עם תקציב נמוך, אני בהחלט מזדהה איתו וממש ‘נלחמת’ לממש לו את החלום בהכי ענק שאפשר.

אני אוהבת מאוד את תחום העיסוק שלי וקמה כל בוקר עם פרפרים ואדרנלין לקראת היום שבא. הלקוחות שלי עם אנרגיות חיוביות מעריכות את עבודתי ובהחלט מזהות את הרצון הטוב והכנה שלי להיות איתן ולחלוק את אותו חלום ישן. לרוב זה קורה בצומת משמח של חייהן.

ניסיון חיי ומרום גילי בהחלט מסייע לי לממש ולבצע את עבודתי בצורה נכונה יותר ומדויקת יותר, שכן עם לקוחות בגילי יש שפה והבנה של החיים והצורך. עם לקוחות צעירים יותר, אני חוזרת למחוזות מן העבר בהם הייתי ושילדיי אוטוטו יגיעו… ההתרגשות הינה תמיד משותפות ואולי דרך אותם לקוחות, אני מגשימה לעצמי, כל פעם מחדש, את אותו חלום שהיה לי כאישה צעירה החושקת  לרכוש טבעת יהלומים כמו אותה גברת שראיתי אתמול….

מה הדבר המשמעותי ביותר שעשית עד עכשיו?
מבחינתי, הדבר המשמעותי ביותר שעשיתי בחיי קרה בגיל 40: התגרשתי ונולדתי מחדש.
למדתי על עצמי שדווקא במצבי לחץ אני מתפקדת מצוין, אני פייטרית לא קטנה, עם כח רצון ואמונה, עם הרבה חריצות ויכולת התארגנות שהפתיעו גם אותי.

מה הדבר המשמעותי ביותר שאת עוד חולמת לעשות?
החלומות שלי ששום דבר לא ישתנה, טוב לי איפה שאני ומי שאני ואיך שאני.

מהו פמיניזם בשבילך?
פמיניזם בשבילי ,למרות שאני לא רואה את עצמי כאחת, הוא היכולת שלנו כנשים, אימהות ורעיות לחיות ולעסוק בכל תחום ללא שום קשר מגדרי שווה בשווה ולהבחן/ולהימדד לפי יכולותינו באופן אובייקטיבי מה שמצריך אותנו כנשים לא לוותר לעצמנו ועם זאת עדיין להישאר נשיות ורכות. לא חייבים להראות גבריות ולהיות ‘אחלה גבר’ כדאי להיות מנכ”לית של קונצרן כזה או אחר.

מהי נשיות בשבילך?
נשיות בשבילי זה להיות וונדרמן בבית ומחוץ ולשמור לעצמך את הטפיחה על השכם.

העצה הטובה ביותר שקיבלתי הייתה מאימי, זיכרונה לברכה, שתמיד אמרה לי: “את לא מאמינה בעצמך מספיק, אני מאמינה בך YOU CAN DO IT”

מהי העצה הכי טובה שיש לך לאישה שחולמת להקים עסק משלה?
העצה הטבה ביותר שיש לי לתת לאישה שחולמת להקים עסק הוא, להבין שאין הצלחות בין לילה. שצריך המון מוטיבציה, סבלנות וטוטאליות מטורפת טבעית אם לא סיזיפיות מובנת באופי, אז אם אין לך או לך את זה, חבל בכלל לחשוב על זה.

ספרי על מכשול משמעותי (עסקי) שנתקלת בו – ויכולת לו..
מכשול משמעותי מבחינתי הוא מצב שבו לקוחה מבצעת רכישה מבלי לקבל את הכוונתי ובניגוד גמור לייעוץ שלי. חשוב לי להתאים את צפיות הלקוחה ליכולותיה הכלכליות כך שהיא תהנה מהרכישה ולא תרגיש בה עול. אבל קורה, לעיתים נדירות אומנם, שנשים מבצעות רכישות שאינן מתאימות להן מבחינה כלכלית או שהן בניגוד גמור לאורחות חייהם.  בדרך כלל הן מיד יודו בטעותן אבל יש מעט אחרות שנוהגות אחרת..

מהי הצלחה עסקית בשבילך? (מה סימל בעינייך את העבודה ש”YOU DID IT”)
הצלחה עסקית בעיניי הוא מצב שבו אני עושה את מה שאני כל כך אוהבת ועל הדרך אני גם משתכרת מזה. חדוות היצירה, המפגש עם האנשים והאינטראקציה הבין אישיתהיא היא לב העניין… בסופו של תהליך מוצלח ומהנה שכזה  יש גם שכר אבל בהחלט לא רק.

מעדיפה לעבוד עם נשים או עם גברים?
אני מעדיפה לעבוד עם אנשים נעימים ,טובי לב וצנועים ללא שום קשר למגדר שלהם, קשה לי לעבוד עם אנשים מוחצנים ולרוב הם גם לא יימצאו בי פרטנר להגשמת הפנטזיה שלהם שכן אני מאמינה באיפוק ופרקטיות.

קריירה מצליחה וילדים/משפחה – אפשרי?
קשה מאוד לנהל קריירה מצליחה עם ילדים קטנים בבית. עשיתי זאת בעבר, בדיעבד אני מצטערת שיצאתי לעבוד כשהיו לי תינוקות בבית. הקריירה יכלה לחכות לי 5-7 שנים אבל אז לא ידעתי זאת וגם לא היו לי יותר מידיי אופציות  להישאר בבית ולגדל בנחת את ילדיי.

עם מי את חולמת לאכול צהריים?
אין לי חלומות לאכול צהרים אם אף אחד… בעברי הייתי מחוברתלעולם הסלבריטאיותאבל זה מעולם לא קרץ לי ואני גם לא מתרגשת משם כזה או אחר.

מה אנשים לא יודעים עלייך והיית רוצה שיידעו?
אני עדיין מופיעה בטבלת השיאים של איגוד האתלטים ומחזיקה מזה למעלה מ 30 שנים 3 שיאי נוער ב ריצות – 399, 400 600 מ’…

את מאושרת?
אני חוששת מהמילה אושר… אבל אני בהחלט מאוד מרוצה מהמקום שבו אני נמצאת היום, עם מי שאני ומה שאני והלוואי שיכולתי להקפיא את הזמן מלכת כאן ועכשיו.

השלימי את המשפט-
רונית זילברשטיין היא אישה מאוד אמיתית,כנה החיה בשלום ובאהבה עם סביבתה.

רונית זילברשטיין, יהלומנית פרטית, בנין נועם רח’ תובל 23 הבורסה ליהלומים ר”ג.
טלפון: 03-6294545, 054-4253564, פקס: 03-6294646